Забезпечення якості освіти
Моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти за 2019/2020 навчальний рік
Відповідно до річного плану роботи гімназії адміністрацією було проведено моніторинг навчальних досягнень учнів 5–11-х класів за 2019/2020 навчальний рік.
Освітній процес у початковій школі у 2019/2020 н.р. здійснювався за навчальними програмами для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою зі змінами відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 05.08.2016 № 948 «Про затвердження змін до навчальних програм для 3 - 4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів». Відповідно додатку до наказу МОНУ від 19.08.2016 р. №1009 «Орієнтовні вимоги до контролю та оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи» систематично проводився контроль за оцінюванням навчальних досягнень учнів початкової школи. У 1 - 4 класах на кінець навчального року навчалося 403 учня, атестовано 201 учень 3- 4 класів , 202 учня 1-2-х класів оцінювалися вербально. Для проведення моніторингових досліджень бралися результати з української мови, літературного читання, математики, природознавства, англійської мови. Навчальний рік на високому рівні закінчили 45 учнів (22%), що на 1% більше ніж минулого року, достатньому 142 (71%), середньому – 14 учнів (7%). Рівень навченості з базових предметів склав 93% проти 85% минулого навчального року. Враховуючи зміни кількісного складу, рівень учнівських компетентностей у порівнянні з минулим роком не змінився. Рівень учнівських компетентностей у 3-х класах склав 86 %.
У 5-11 класах навчається 568 учнів. За 2019/2020 навчальний рік успішність 100%, якість навчальних досягнень становить 64%, що на 9% більше ніж в 2018/2019 навчальному році. Високий рівень навчальних досягнень мають 86(15%) учнів, що на 2% більше в порівнянні з результатам минулого року, достатній – 277(49%), що на 7% більше, ніж минулого року, початковий рівень становить 0%. У базовій школі навчається 436 учнів, якість навчальних досягнень –62%, що на 7,6% більше, ніж результати минулого року. На високому рівні навчається 60 (14%) учнів, що на 2% більше, ніж в минулого року, на достатньому–211 (48%), що на 6% більше, ніж результати минулого року. Найкраще серед 5-9 класів засвоїли програмовий матеріал учні 5-В, 5-Б, 5-А, 6-А, 6-В, 7-А класів. Стабільно навчаються учні 5-А, 5-Б, 5-В, 7-В класів. Учнів старшої школи – 132. Якість знань – 70%. На високому рівні засвоїли навчальний матеріал за рік 26 учнів (20%), на достатньому – 66 (50%). Найкраще серед 10-11 класів засвоїли програмовий матеріал учні 11-Б та 11-А класи. Однак, є класи, в яких переважна більшість здобувачів освіти показала на кінець навчального року середній рівень навчальних досягнень: 8-Б клас-27 учнів з 33, 9-А клас – 16 з 26, 9-Б клас - 18 з 30, 10-А клас -18 з 32. Аналіз якості рівня навченості показує, що причинами виникнення проблем щодо динаміки успішності залишається недостатня індивідуальна робота з учнями, які можуть навчатися на більш високому рівні та їх батьками.
Згідно з річним планом роботи гімназії у січні 2021 року адміністрацією закладу здійснено аналіз рівня учнівських компетентностей серед 4-х класів за І семестр 2020/2021 навчальний рік. У 4-х класах навчається 104 учні. І семестр на високому рівні закінчили 18 учнів (17%), достатньому - 62 (60%), середньому - 24 учні (23%). Рівень навченості склав 77%, що на 3% нижче ніж у минулому році. Стабільними є показники (у порівнянні з результатами І семестру за 2019/20 н.р.) учнівських компетенцій у 4-А, зниження рівня навченості спостерігається на 7% у 4-Б, на 13% у 4-В класі. Аналізуючи результати навчальних досягнень з української мови (додаток) можна зробити висновок, що у порівнянні з минулорічними відбулося зростання високого та достатнього рівня навчальних досягнень у 4-Б – на 6%.
Сталими є результати з літературного читання, де рівень навченості складає 100% у 4-Б, 97% – у 4-А та 4-В, що повністю підтверджує минулорічні результати. Суттєво відрізняються результати семестрових оцінок з минулорічними з математики. Рівень навченості зріс на 7% у 4-А класі, на 6% – у 4-Б класі це пояснюється належно організованим повторенням матеріалу за минулий рік. Відбулося зниження показників у 4-В на 7%. Результативність навчальних досягнень з природознавства виросла у 4-А та 4-Б відповідно на 7% та 6%. У 4–В знизилась на 7 %, що пояснюється небажанням читати і аналізувати великі тексти, а також відсутністю контролю з боку батьків. Аналіз якості рівня навченості показує, що причинами виникнення проблем щодо динаміки успішності є низька мотиваційна основа, тривале дистанційне навчання, яке не сприяє об’єктивному оцінюванню знань і навичок здобувачів освіти. Також фактором негативного впливу на зниження рівня навчальних досягнень учнів є відсутність контролю з боку батьків.

Відповідно до річного плану роботи гімназії адміністрацією було проведено моніторинг навчальних досягнень учнів з іноземних мов, української мови та літератури, зарубіжної літератури, історії у 5–11-х класів за І семестр 2020/2021 навчального року. У 5-11-х класах навчається 553 учні, у 3-4-х класах – 171 учень. На основі аналізу семестрових оцінок учнів 3-11-х класів встановлено, що в середньому 90% гімназистів виявили високий та достатній рівні досягнень з англійської мови та 82% – з німецької. Порівняно з минулим роком з англійської мови – 91% з німецької – 85%. Найкращі показники якості навчальних досягнень з англійської мови мають учні 10-А та 5-А класів (100%), а також 5-Б, 5-В, 6-Б, 6-В, 7-А, 8-Б, 9-А класів (94%). Найнижчі – учні 6-А, 8-Б класів. Найкращі показники якості знань з німецької мови мають учні 5-Б (100%), 9-А (96%), 5-А, 6-Б (94%) класів, найгірші – 7-Б, 7-В, 8-В, 9-Б класів. Проаналізувавши результати контрольних робіт та семестрових оцінок, адміністрація відзначає, що викладання іноземних мов у гімназії ведеться на належному рівні, а учні набувають сталих знань з іноземних мов. Якісний показник навчальних досягнень учнів з гуманітарних дисциплін у порівнянні з минулим навчальним роком:
Навчальна дисципліна
|
2019/2020 н.р.
|
І семестр 2020/2021 н.р.
|
Українська мова
|
85
|
82
|
Українська література
|
87
|
86
|
Зарубіжна література
|
81
|
96
|
Історія України
|
78
|
70
|
Всесвітня історія
|
70
|
75
|
Правознавство
|
78
|
75
|
Громадянська освіта
|
95
|
66
|
Найнижчі показники з української мови в учнів 8-Б та 8-В класів. Найвищі показники з української мови в учнів 5-А, 5-Б, 5-В класів, 7-А та 7-В класів. Найнижчі показники з української літератури в учнів 8-В класу. Найвищі показники з української літератури мають учні 5-А, 5-Б, 5-В класів, 7-А та 7-В класів, 11-Б класу. Найкращі результати (90-100%) з зарубіжної літератури демонструють учні 5-А, 5-Б, 11-А класів, 5-В класу, найгірші – 8-Б. Результати свідчать про достатню сформованість в учнів комунікативної та навчально-пізнавальної компетентності: вміння аналізувати навчальний матеріал, виділяти головне, робити власні висновки тощо. З історії України найкраще засвоїли програмовий матеріал учні 5-А та 5-Б класів, найгірше – учні 8-Б та 9-Б класів. З всесвітньої історії найкраще засвоїли програмовий матеріал учні 6-Б, 6-В класів; найгірше – учні 9-Б класу.. Аналіз результатів якості навчальних досягнень з історії показав, що в учнів недостатньо сформовані уміння висловлювати в усній та писемній формі власні думки, порівнювати, узагальнювати та аналізувати історичні процеси. Навчальну дисципліну «Правознавство» вивчають учні 9-х класів, якісний показник їх навчальних досягнень складає 75%. Для дев’ятикласників це новий предмет, який насичений термінологією, що викликає певні труднощі, бо потрібно не тільки механічного запом’ятовувати, але й і усвідомлювати нові поняття та вміти застосовувати їх на практиці. Причинами виникнення проблем щодо динаміки успішності є недостатня мотиваційна основа, недостатній моніторинговий супровід освітнього процесу в цих класах, несвоєчасне реагування батьків на інформацію вчителів про рівень успішності дітей.
Приєднуйтесь
Приєднуйтесь до наших груп
Приєднавшись до наших груп Ви зможете приймати активну участь у житті гімназії
Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by
WeebPal.