Для батьків учнів Херсонської гімназії № 6 Херсонської міської ради

Поради батькам

Стан здоров'я дитини, її фізичний розвиток і навіть зовнішній вигляд - це фактори, що тісно пов'язані з поведінкою дитини, її вчинками, з формуванням індивідуальних рис її особистості.

Головні фактори, які треба врахувати при оцінці стану здоров'я та фізичного розвитку дитини:

  • Зріст, вага, загальний фізичний розвиток. Для правильного орієнтування необхідно порівняти отримані дані з нормами фізичного розвитку, характерними для відповідного віку.
  • Загальний стан здоров'я дитини, її опір інфекціям та хворобам, перенесені раніше захворювання та можливі наслідки. 
  • Діти, що мають порушення у функціонуванні органів зору та слуху, потребують постійного нагляду. Особливо необхідно стежити за тим, як впливають ці захворювання на формування психіки дитини.
  • Двигунний (руховий) розвиток дитини. Слід звертати серйозну увагу на правильний розвиток лівої та правої частин тіла, особливо обох рук.
  • Процеси фізичного розвитку. Вони тісно пов'язані з розумовим розвитком дитини. У багатьох дітей слабкий фізичний розвиток серйозно впливає на наслідки шкільного навчання.
  • Усі дефекти та аномалії будови тіла дитини, її зовнішній вигляд. Необхідно врахувати, що як і гарна зовнішність, так і різноманітні недоліки у ній відіграють важливу роль у формуванні індивідуальних особливостей характеру дитини.
  • Діяльність нервової системи, збуджуваність, зрівноваженість, загальний стан.

Дефекти, не виправлені вчасно, невилікувана хвороба, неліквідоване хворобливе явище у подальшому набувають хронічного характеру.

Стан здоров'я і загального фізичного розвитку дитини необхідно знати не тільки для усунення хворобливих явищ або виправлення недоліків фізичного розвитку. Ці відомості повинні стати для батьків одним із вихідних пунктів у розумінні впливу фізичного стану дитини на розвиток її психіки та на формування деяких особливостей дитини, щоб своєчасно попередити виникнення у неї небажаних з виховного боку рис характеру.

Аналізуючи фізичний розвиток дитини, треба врахувати особливості статі: одні притаманні хлопчикові, зовсім інші - дівчинці.

Завдання дорослих полягає у тому, щоб сформувати у дитини навички правильного ставлення до свого здоров'я, вміння турбуватися про свій організм тільки такими заходами, які випливають з об'єктивної необхідності.

У дитини, яка часто хворіє протягом навчального року, з'являються труднощі у навчанні, які приводять до невдач, помилкового судження про її розумові здібності. Справжня ж причина - у слабкому фізичному розвитку дитини, у стані її здоров'я, можливо, і в умовах його розвитку.

Батьки, які бажають свідомо й обдумано керувати духовним розвитком своїх дітей, формувати якості, які мають цінність для людини і всього суспільства, повинні добре орієнтуватися у процесі розвитку своєї дитини, знати все про стан її здоров'я.

Рекомендації батькам учнів середніх класів щодо підготовки домашніх завдань

  1. Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини:
    • побутові ( повноцінне харчування, режим, спокійний сон, затишна атмосфера, зручне місце для занять);
    • емоційні ( демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння, не ображайте в разі невдач);
    • культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми, обговорюйте побачене).
  2. Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам’ятати, перевіряйте знання за питаннями в підручнику.
  3. Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю й надання можливої допомоги.
  4. Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.
  5. Пам’ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не можна скористатися сьогодні. Тому думайте про майбутнє й пояснюйте дітям, де й коли ці знання стануть у пригоді.
  6. Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших.
  7. Пам’ятайте, що, за науково обгрунтованими нормами, над виконанням усіх домашніх завдань учні 5-6 класів повинні працювати до 2,5 годин, 7-8 класів - до 3 годин, 8-9 класів – до 4 годин.

Створюйте традиції й ритуали родини, які стимулюватимуть навчальну активність дітей. Використовуйте позитивний досвід ваших батьків і знайомих.

 

Як виховати добру дитину

Нинішній час для досягнення щастя особливо потребує сильних особистостей. Сила їх у доброзичливості та вмінні контактувати з іншими людьми, у здатності програвати, не озлоблюючись, спостерігати за успіхом друзів, не заздрячи. Ця сила іншого ґатунку, ніж зло та агресія. Вона здатна принести дитині щастя. Не тиском і владою, не покаранням і страхом, а доброзичливою увагою до дитини та її проблем можна допомогти їй позбутися озлобленості та агресивності. Справді сильною особистістю є особистість відкрита, доброзичлива, добра.

  1. Любіть дитину. Не забувайте, що їй необхідна Ваша ласка: обіймайте, цілуйте, гладьте по голівці. Знаходьте радість у спілкуванні з дитиною.
  2. Безпосереднє спілкування з дорослими, приклад дорослих, наслідування їх – суттєвий фактор морального формування особистості.
  3. Значну роль відіграє вплив дорослих на адекватне ставлення дитини до недоброго та доброго, на формування правильних моральних оцінок.
  4. Критеріями для моральної оцінки є ті моральні норми, правила, які висувають дорослі до власних дітей.
  5. Діти виховуються не лише на добрих прикладах, а й на прикладі активного подолання поганого. Стимул пробуджує в дитині бажання здійснювати той вчинок, який від нього чекають дорослі. Тому не можна вважати моральним той вчинок, що здійснюється через боязнь покарання, через власну вигоду.
  6. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
  7. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами і проблемами дитини.
  8. Акцентуйте увагу на розумінні мотивів моральної поведінки, значенні ситуації самостійного морального вибору.
  9. Дозволяйте дитині творити: конструювати, ліпити, клеїти, малювати.
  10. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії, походи, свята.
  11. Надавайте перевагу повноцінному харчуванню, а не розкішному одягу.
  12. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички та любов до праці.
  13. Не робіть з дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом родини зі своїми правами та обов’язками.
  14. Дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на власну долю.

Пам’ятайте! Дитина, що сповнена зла й агресії, менш щаслива, ніж дитина доброзичлива.

Посилання

Ми на мапі

Приєднуйтесь

Приєднуйтесь до наших груп

Приєднавшись до наших груп Ви зможете приймати активну участь у житті гімназії

Контакти

Є питання? Зв'яжітся з нами

73003, м. Херсон, вул. Пестеля, 4

Тел.: (0552) 22-50-53
Тел.: (0552) 22-58-58

Education - This is a contributing Drupal Theme
Design by WeebPal.